Het doel
Als Stichting Wandel-Inge hebben we tot doel: het zoeken van verbinding met elkaar op een sportieve manier, geld in te zamelen voor kinderen die geconfronteerd worden met kanker (KiKa) en tegelijkertijd willen we Inge van Bijnen voor altijd eren.
De stichting is opgericht door een groep mensen, bestaande uit familie en vrienden van Inge van Bijnen. Het bestuur bestaat uit Theo van Bijnen (man van Inge van Bijnen) als voorzitter, Simone van Weert en Corine van Helvoort als duo-secretaris en onze penningmeester is Marion Dorgelo.
Over Kika (goede doel 2023)
KiKa werft fondsen voor onderzoek naar kinderkanker. Het doel is om de genezingskans te vergroten.
Jaarlijks krijgen bijna 600 kinde...
Reglement Wandel-Inge
2. De tocht wordt gehouden ter nagedachtenis aan Inge van Bijnen en ter ondersteuning van Theo van Bijnen die het levenswerk van Inge (lopen van de Big Six Marathons) gaat voltooien.
3. Iedere deelnemer aan Wandel-Inge wordt geacht kennis te hebben genomen van dit reglement en dit te aanvaarden en zich daaraan te houden.
4. SWI is niet aansprakelijk voor eventuele vóór, tijdens of na of als gevolg van de Wandel-Inge ontstane ongevallen, ziekten, overlijden, schade, vermissing of diefstal van geld en/of goederen.
5. SWI is niet aansprakelijk voor eventuele nadelige gevolgen van afgelasting van Wandel-Inge als gevolg van calamiteiten, extreme weersomstandigheden of anderszins. Er zal in dat geval geen restitutie van inschrijfgelden plaatsvinden.
6. Deelname aan Wandel-Inge staat open voor iedereen tussen 0 en 99 jaar. Wandel-Inge is een wandeltocht zonder wedstrijdelement.
7. Deelname is op eigen risico. Ouders zijn verantwoordelijk voor hun eigen kinderen.
8. Voor de verschillende afstanden gelden geen leeftijdsgrenzen. Voor alle afstanden geldt dat we er van uitgaan dat deelnemers, jonger dan 12 jaar, samen met een volwassene lopen.
9. Inschrijving geschiedt in principe vooraf via de website www.wandel-inge.nl. Aan die inschrijving is een automatische betaalfunctie gekoppeld. Tot een half uur voor de start van de betreffende afstand kan inschrijving ook plaats vinden bij de kraam van de organisatie die staat opgesteld bij de start.
10. Deelnemen aan Wandel-Inge houdt in: het wandelen van 15, 10, 5 of 2,5 (Mini Wandel-Inge) kilometer.
11. De starttijden zijn: 11:00 uur voor de 15 km; 12:00 uur voor de 10 km en 13:00 uur voor de 5 km en de Mini Wandel-Inge. De deelnemers moeten uiterlijk om 15:00 uur binnen zijn. Op dat tijdstip wordt de route “vrijgemaakt”.
12. Alléén wandelen is toegestaan. Wandelen wil zeggen dat er steeds één voet in contact is met de grond. Andere vormen zijn niet toegestaan. Deelnemers die, zonder uitdrukkelijke toestemming van SWI, op een andere wijze Wandel-Inge willen volbrengen, zullen niet worden toegelaten of uit de tocht worden gehaald.
13. Het inschrijfgeld bedraagt € 10,00. Voor jongeren onder de 12 jaar bedraagt het inschrijfgeld € 5,00.
14. Deelnemers die speciale medicatie of voorzieningen nodig hebben in geval van nood of bij calamiteiten, zijn verplicht deze bij zich te dragen. Ouders/verzorgers zijn verantwoordelijk voor eventuele medicatie voor hun kinderen.
15. Het meenemen van een hond tijdens de Wandel-Inge is toegestaan mits aangelijnd en voor zover deze geen gevaar of overlast voor de andere deelnemers vormt. Ook gelden de gemeentelijke regels voor het uitlaten van honden. Plaatselijk APV art 2:57, 2:58, 2:59 en 2:59a.
16. Als een deelnemer niet kan of wil deelnemen, vindt geen restitutie van het inschrijfgeld plaats. De inschrijving is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.
17. Het starten met Wandel-Inge is pas toegestaan nadat het startsein is gegeven.
18. Deelnemers moeten de startkaart bij start en finish tonen.
19. De route wordt middels een uitgereikte routebeschrijving aangegeven. De deelnemers moeten zich houden aan dit parkoers. De route is ook uitgezet met bordjes met daarop pijlen. Bordjes kunnen moedwillig worden “omgehangen”. De routebeschrijving is leidend. De routebeschrijving wordt uitgereikt op de dag zelf, aangegeven in de bevestiging van de inschrijving op de website. Uiteraard wordt de routebeschrijving ook uitgereikt bij de na-inschrijving op de dag zelf.
20. Alle geldende verkeersregels moeten worden opgevolgd. De veiligheid van de deelnemer is uiterst belangrijk. De aanwijzingen van de verkeersregelaars moeten worden opgevolgd. De deelnemers lopen alleen op de stoep. Zijn deze niet aanwezig, dan moeten de deelnemers gebruik maken van de fietspaden en bij het ontbreken daarvan, dan moet men binnen de bebouwde kom rechts op de weg lopen en buiten de bebouwde kom links op de weg.
21. Op het parkoers zijn posten ingericht waar de deelnemers tijdens Wandel-Inge versnaperingen worden aangeboden. Afval dient in de daarvoor bestemde containers te worden gegooid.
22. Iedereen, die Wandel-Inge op reglementaire wijze uitloopt, ontvangt een aandenken.
23. Deelnemers gaan akkoord met het plaatsen van foto’s op de officiële kanalen van de SWI.
24. Deelnemers gaan akkoord met het geven van persoonsgegevens die nodig zijn voor de inschrijving.
25. In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist SWI.
INGE FEESTBEEST
Als Stichting Wandel-Inge hebben we tot doel: het zoeken van verbinding met elkaar op een sportieve manier, geld in te zamelen voor kinderen die geconfronteerd worden met kanker (KiKa) en tegelijkertijd willen we Inge van Bijnen voor altijd eren. De stichting is opgericht door een groep mensen, bestaande uit familie en vrienden van Inge van Bijnen. Het bestuur bestaat uit Theo van Bijnen (man van Inge van Bijnen) als voorzitter, Simone van Weert en Corine van Helvoort als duo-secretaris en onze penningmeester is Marion Dorgelo.
HET INITIATIEF
Een groep mensen, bestaande uit familie en vrienden van Inge van Bijnen nam hiervoor het initiatief. Ons bestuur bestaat uit Theo van Bijnen als voorzitter, Simone van Weert en Corine van Helvoort als duo-secretaris en onze penningmeester is Marion Dorgelo. De voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang. Naast dat er mensen gaan wandelen voor het goede doel, organiseren wij op ons festivalterrein een gezellige markt, realiseren wij een kinderspeelparadijs en zal er een groot open podium verschijnen, waar gedurende de dag, verschillende optredens te zien en te horen zullen zijn van dans tot koren en muziek. De toegang tot dit festivalterrein is gratis.
Logo
Speciaal voor dit evenement is er een logo gemaakt. In het logo zie je Inge en haar onafscheidelijke viervoeter Liz afgebeeld, tijdens een van de vele trainingstochten die ze samen hebben gemaakt.
Goede doelen
KiKa werft fondsen voor onderzoek naar kinderkanker. Het doel is om de genezingskans te vergroten.
Jaarlijks krijgen bijna 600 kinderen in Nederland kanker. Op dit moment geneest 81% van deze kinderen. Dat moet en dat kán beter. Ons doel is om dit percentage te verhogen naar 100%. KiKa werft fondsen voor vernieuwend onderzoek en andere activiteiten op het gebied van kinderkanker, gericht op minder pijn tijdens behandelingen, meer genezing en een hogere kwaliteit van leven op latere leeftijd. Daarnaast richt KiKa zich op het geven van voorlichting over kinderkanker.
KiKa krijgt steun van 350.000 gevers, waaronder particuliere donateurs, actievoerders, bedrijven en stichtingen. KiKa is aangemerkt als ANBI en beschikt over CBF-Erkenning.
Dit evenement zal leven geven aan deze kinderen
DIT EVENEMENT ZAL LEVEN GEVEN AAN DEZE KINDEREN
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type .